Digital Marketing Manager (B2B)

0
438

Ofertas de empleo ecommerce manager B2B

Especialista ecommerce B2B en EGA Consultores:

¿Sabes...

cuánto gana 
un ecommerce 
manager?

Descubre cuáles son sus funciones,
cuánto cobra y otros datos sobre este
profesional de la venta online.

Déjanos tu e-mail y te enviamos

nuestro e-book sobre el tema 

– Experiencia mínima de tres años realizando las labores descritas en empresas del sector del comercio electrónico o de venta de productos o servicios a través de este canal dirigido a retail, colectivos, instituciones…
– Titulación Universitaria en el área de marketing; valorable postgrado/máster en Marketing Digital o similar
– Conocimientos técnicos avanzados en SEO, SEM, PPC, y herramientas específicas del área como Google Adwords
– Usuario avanzado de Windows Office, Internet y herramientas online
– Amplias capacidades demostrables en la elaboración de planes operativos y desarrollo de negocio
– Valorable nivel alto de inglés, francés, italiano o alemán

Buscamos a una persona dinámica, resolutiva y de excelentes habilidades comunicativas para la interacción con clientes y con un alto grado de imaginación y creatividad; que tenga una alta capacidad analítica en configuración de métricas para la medición de acciones con herramientas online y que le apasionen las nuevas tecnologías.

Se ofrece la incorporación a una empresa líder en su sector con unas interesantes condiciones salariales.

 

Digital Marketing Manager (B2B)

Esta semana os hacemos llegar una nueva oferta de Ecommerce Manager para los interesados en trabajar en este apasionante mundo. La que os traemos hoy nos atrae especialmente por ser del ámbito del b2b, del que solemos encontrar menos ofertas y al que ya hemos dedicado varios posts con anterioridad. La podéis encontrar aquí debajo:

captura-ecommerce-manager-w43

 

 

 

 

Job description

  • Large international Real State Company
  • You’ve got strong experience with digital media marketing?

Acerca de la empresa: B2B Real State Company

Descripción de la oferta
We are looking for a Digital Marketing Manager to develop, implement, track and optimize our digital marketing campaigns across all digital channels in Spain.

You must be a data-driven, analytical thinker. Specifically, you will be responsible for digital media buying and management of the day-to-day operations of social, search, display and re targeting campaigns.

This position reports into the Senior Digital Marketing Manager.

Key Responsibilities

  • Plan and execute all web, SEO/SEM, marketing database, emailing, affiliation, social media and display advertising campaigns
  • Measure and report performance of all digital marketing campaigns, and assess against goals (ROI and KPIs)
  • Take full advantage of our marketing automation solution
  • Identify trends and insights, and optimize spend and performance based on the insights
  • Plan, execute, and measure experiments and conversion tests
  • Utilize strong analytical ability to evaluate end-to-end customer experience across multiple channels and customer touch points
  • Commercial animation of the platform, on-site promotion of our properties
  • Implement best practices and work closely with the central media digital agency
  • Evaluate emerging technologies. Provide thought leadership and perspective for adoption where appropriate
  • Expertise on all marketing activities, even offline, that can drive brand awareness, traffic and leads on websites.

Perfil buscado (h/m)

Qualifications/Required Education: Bachelor’s Degree

Required Experience: 5-8 years experience in digital media/marketing.

Qualifications/Skills: Fluency in English / Spanish as mother tongue

Previous experience in B2B digital marketing activities is a plus

Proven working experience in digital marketing

Demonstrable experience managing SEO/SEM, marketing database, emailing, affiliation, social media and/or display advertising campaigns

  • Content management skills, including site management, usability, information architecture and layout
  • Experience in optimizing landing pages and conversion rate
  • Solid knowledge of website analytics tools (e.g., Google Analytics, Adobe SiteCatalyst, Omniture, WebTrends)
  • Experience in setting up and optimizing Google Adwords campaigns
  • Knowledge of HTML, CSS, and JavaScript development and constraints
  • Strong analytical skills and data-driven thinking

Up-to-date with the latest trends and best practices in online marketing and measurement
Acceder a la oferta completa de Digital Marketing Manager (B2B)

imagen-oferta-w43-def

 

Y para los que queráis profundizar más en el Ecommerce b2b, aquí os volvemos a dejar nuestro post anterior sobre las diferencias entre Ecommerce b2b y b2c:

https://ecommercerentable.es/cuales-las-diferencias-ecommerce-b2b-ecommerce-b2c/

Ofertas de Ecommerce Manager

Estamos publicando de forma regular información sobre Ecommerce Managers y también ofertas de trabajo que nos van llegando de forma regular. Te invitamos a suscribirte a nuestra Newsletter para recibirlas. 

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.