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Ofertas de trabajo comercio electrónico

Desde Ecommerce rentable estamos recopilando las mejores ofertas de trabajo comercio electrónico en base a nuestra experiencia y las mismas las estamos enviando a nuestra base de apuntados a nuestra newsletter (apúntate para poder recibirlas).

Adicionalmente os dejamos una serie de posts relacionados con la figura del ecommerce manager – http://ecommercerentable.es/ecommerce-manager/

06/08/2018- Digital and Ecommerce Manager

Importante clínica multinacional especializada busca un Digital & eCommerce Manager para liderar la estrategia de crecimiento y expansión internacional.  Reportando directamente al CEO, el candidato/a seleccionado formará parte del Comité de Dirección.

DEFINICIÓN DEL PUESTO:

  • Responsable del diseño de la estrategia de marketing digital de la compañía de la mano del Comité de Dirección.
  • Será el encargado de liderar la estrategia de inversión a través de canales digitales con el objetivo de aumentar el tráfico a la clínica.
  • Se valorará positivamente conocimiento del sector retail y de estrategia digital  y aumentar los ratios de venta de la compañía, primero a nivel nacional y después a nivel internacional.
  • Responsable de identificar patrones de conducta de los usuarios activos en la plataforma, identificar oportunidades de crecimiento con el objetivo de posicionar la plataforma como un referente dentro del sector.
  • Capacidad para liderar, desarrollar y establecer objetivos a un equipo que le reportará directamente.
  • Constante optimización de la estructura de la web, optimizando la experiencia del cliente (UX) con un foco claro de omnicanalidad.
  • Importante sensibilidad para liderar una estrategia de contenidos a través de RRSS además de tener una profundidad de conocimientos en SEM y SEO.
  • Crear y potenciar una metodología basada en cuadros de mandos para mejorar el ROI y los ratios de conversión y el tráfico a la clínica.
  • Coordinación, gestión del reporting y análisis, siendo responsable de la interlocución con el resto de departamentos.

PERFIL DEL CANDIDATO/A:

  • Experiencia previa mínima de entre 5 a 8 años en Marketing Digital, Internet Business o Retail Digital.
  • IMPRESCINDIBLE, tener experiencia previa en el Sector Retail o entornos de E-Commerce nativos con experiencia en inversión potente en medios digitales.
  • Formación superior en Administración de Empresas, Marketing, Gestión comercial, etc.
  • Imprescindible nivel alto de inglés.
  • Imprescindible gestión de equipos multidisciplinares.
  • Experiencia en la creación de planes de negocio, gestión completa de un P&L, presupuestos y estrategias de gestión comercial.
  • Profundos conocimientos de herramientas de posicionamiento, análisis (google analytics) y plataformas de gestión.
  • Perfil con liderazgo, creativo, autónomo, analítico, capacidad de adaptación y de trabajo en entornos estresantes y orientados a objetivos ambiciosos.

30/07/2018- Ecommerce Specialist Marionnaud

Descripción del empleo

We are looking for a self-motivated, team player who is excited about retail and ecommerce to join our Digital team!

Expertise, uniqueness and self-confidence are the three core values we daily live at Marionnaud. Our competent and motivated employees in the stores and the head office create the feel-good factor of Marionnaud. We know that every single one of us makes an important contribution to the company’s success with commitment and professionalism.

As an Ecommerce Specialist your main responsabilities will be:

Web

  • Web Administration in collaboration with our national and International teams.
  • Manage day-to-day website updates inclusive of promotions, product launches, and marketing initiatives to ensure smooth, efficient and accurate execution
  • Create, edit and upload product photography and descriptions to the ecommerce platform and remove discontinued/out-of-stock items in a timely manner
  • Web and blog content management: Administrate the creation and publishing of relevant, original, high-quality content.
  • Support in the implementation of the ecommerce strategy for each of our brands.
  • Follow up and update the prices and promotions of the products according to the different campaigns.
  • Planning and execution the SEO/SEM campaigns
  • Translations and reporting

Social Media

  • Building and executing our social media strategy in collaboration with our agency.
  • Create editorial calendars
  • Continuously improve by capturing and analysing the appropriate social data/metrics, insights and best practices, and then acting on the information
  • Design, plan and execute commercial actions and events with influencers.
  • Coordinate the digital communication strategy of our stores in Spain and Portugal.

Customer Service

  • Provide excellent customer service
  • Web order management
  • Customer service channels optimization

 

You convince us confidently with:

  • Associate’s Degree in Marketing, Communications, Merchandising or Business or related field
  • Master’s Degree in Digital Marketing/ Ecommerce / SM is a plus
  • English: B2.
  • 1-2 years’ experience in Marketing, Digital or ecommerce departments
  • Strong organizational, prioritization, and multi-tasking skills
  • Excellent communication skills

Our unique offer for you:

  • A responsible job and active participation in a qualified team
  • A corporate culture that emphasizes dynamism and passion
  • Benefits, such as employee discounts, training opportunities, and wellbeing programs
  • Ticket restaurant

 

23/07/2018- Ecommerce Specialist RABAT

Descripción del empleo

E-Commerce Specialist para el equipo de negocio digital de RABAT en Barcelona.

Como integrante del equipo de negocio digital aprenderás cómo en RABAT orientamos nuestro servicio para conseguir la mayor satisfacción de nuestros clientes a través de todos los canales de comunicación y venta.

Desarrollarás las habilidades analíticas y de resolución de problemas que caracterizan al equipo humano de RABAT.

Nuestro candidato/a ideal: una persona entusiasta, proactiva y capaz de trabajar con autonomía.

Tus principales responsabilidades serán dar apoyo a las siguientes áreas:

Producto:

  • Revisión y optimización de los contenidos clave del sitio (descripciones, fotografía, destacados, etc.) y de las características (atributos, filtros, opciones de búsqueda) de producto con el objetivo de optimizar la experiencia del usuario.
  • Analizar los datos para detectar las áreas de mejora que garanticen una mejora en los resultados comerciales.
  • Definición e implementación de la estrategia de selección y clasificación de producto siguiendo el calendario de lanzamientos y tendencias de venta.
  • Control de stock.
  • Estudiar el mercado para conocer las condiciones de la oferta de la competencia.

Clientes:

  • Gestión de las operaciones diarias de la plataforma de comercio electrónico (Atención al cliente, Venta, Facturación, Postventa).
  • Análisis y consolidación del nivel de satisfacción de los clientes.

Marketing:

  • Redacción de informes de rendimiento de los indicadores clave: Tráfico, Leads, Ventas.
  • Apoyo al equipo de redes sociales y de content marketing.

Aptitudes que se valorarán:

  • Habilidades analíticas y orientación a negocio.
  • Responsabilidad y autonomía.
  • Conocimientos de SEO, SEM, PPC.
  • Experiencia a nivel de gestión de Magento.
  • Segundo idioma: Inglés, Francés o Alemán

 

16/07/2018- Ecommerce Manager en HUAWEI

Position Responsibilities

The E-commerce Managers oversee a Huawei Device’s online sales. The candidate will be responsible for the image of the company and generating sales through the internet channel, mainly collaborating with the principal online retailers.

  • Responsible for all online activities
  • Define and implant the sales strategy with the main Online Retailers.
  • Develop affiliate marketing programs
  • Create and maintain an online business plan
  • Staying up to date on software or data trends
  • Keep current knowledge of online trends
  • Updating website for new mobile or computer systems to appeal to current and future customers
  • Provide analytic reports of online sales
  • Search Engine Optimization (SEO), PPC,CMS, Social Media, Email marketing


Position Requirements

  •  Experience managing online retailers
  • Ability to generate an E-Commerce strategy
  • Digital marketing experience.
  • In depth understanding of web design and web analytic software
  • Experience in marketing and technology
  • Ideally use of Adobe Photoshop, IDesign, UX, Dreamweaver, Google Analytics
  • Knowledge of Bulk Editing, Multi-Attribution modelling, Bid Management across networks, A/B testing of adverts, Google adwords
  • Educated to degree level in Digital Marketing or any related field

09/07/2018- Ecommerce Digital Controller en BIMBA Y LOLA

Descripción del empleo

Debido al crecimiento del canal E-commerce queremos incorporar un controller digital, muy focalizado en el área comercial y de negocio, que aporte una visión analítica a la toma de decisiones y en el establecimiento de indicadores objetivos.

En coordinación con el resto de áreas de e-commerce y otros departamentos de la compañía (comercial, compras, financiero, marketing, analítica), la persona seleccionada se encargará de:

  • Elaborar los presupuestos por temporada y FY del canal E-commerce, y hacer el seguimiento de las ventas elaborando informes comparativos según mercados, período comercial y departamentos.
  • Detectar las necesidades de compra basándose en indicadores de ventas y presupuestos.
  • Colaborar con el departamento de Marketing Digital en la toma de decisiones, establecimiento de necesidades de tráfico según los objetivos marcados y definición de tipologías de cliente.
  • Analizar el impacto y beneficio de las acciones comerciales.
  • Facilitar la visualización de indicadores elaborando y analizando dashboards de negocio que favorezcan la toma de decisiones.
  • Colaborar en el análisis y optimización de la cuenta de resultados y elaboración de reportings a dirección.

Buscamos un perfil con experiencia previa de al menos 3 años en puestos similares o con responsabilidad en tareas de auditoría o control de gestión. Es imprescindible un nivel alto de inglés y dominar Ms Office. Se valorará experiencia en el sector retail y entornos digitales.

Ecommerce Manager: Gestor de Amazon, Market Places y tienda On Line.

Normalmente en la parte de Ecommerce estamos viendo una explosión de los grandes retailers pero para un Ecommerce es necesario que una parte de sus ventas vengan de Market Places adicionales a sus ventas de nuestra propia plataforma de esta forma surgen una nueva generación de Gestores de Tienda On Line que incorporan nuevas capacidades para gestionar los Market Places y especialmente en Amazon:

  • Market Places que deberían dominar / controlar (Amazon + EBay + Alibaba)
  • En el caso específico de Amazon
    • Gestión de una cuenta de Vendor
    • SEO en Amazon.
    • Gestión de Reviews
    • Gestión de sistemas de Publicidad AWS / AMG.

Para cubrir esta necesidad de la cual actualmente hay muy poca oferta formativa y conjuntamente con Kschool hemos creado un Curso de Ecommerce Manager con especial énfasis en la gestión de Market Places y Amazon (acceder a la información del curso completo).

En caso de estar interesados citar que vais de nuestra parte y os darán un descuento especial para este curso de carácter presencial y en Madrid.

 

02/07/2018- Ecommerce Project Manager en TOUS

Descripción del empleo

Nuestr@ E-Commerce Project Manager, tiene la misión de liderar la implementación de proyectos en e-commerce: lanzamiento de países, nuevas funcionalidades web, campañas, etc.,  coordinando a todas las áreas involucradas y garantizando la ejecución del proyecto a tiempo, con la calidad y los costes esperados; así como la resolución de cualquier incidencia.

Como Project Manager para E-Commerce, las principiaples fnciones serán:

  • Definir el alcance del proyecto involucrando a todas las áreas implicadas (Marketing, Retail, Logística, Distribución, Producto, Marketing, Atención al Cliente, etc.).
  • Asegurar los procesos operativos relacionados con el proyecto (coordinación con el departamento de Producto, de Logística, de Distribución, Retail, etc.).
  • Establecer el calendario de proyecto y seguimiento de todas las áreas implicadas.
  • Trabajar en estrecha colaboración con los equipos de IT (tanto interno como externos).
  • Realizar y coordinar los tests, UATs del proyecto, tanto de la parte puramente relacionada con la web como los tests de todos los procesos logísticos, involucrando a todas las áreas que corresponda.
  • Coordinar el lanzamiento del proyecto.
  • Responsabilizarse del seguimiento post-arranque.
  • Analizar los resultados.
  • Liderar la implementación de mejoras y/o nuevas herramientas buscando la mejora continua en la web para maximizar ventas así como la mejora de procesos que permitan una eficiencia en costes.
  • Actuar como el principal punto de contacto para la resolución de problemas y/o incidencias relacionadas con proyectos técnicos

Queremos conocer personas con experiencia previa en la coordinación de proyectos a nivel transversal, que sepa gestionar equipos de distintas áreas y hacer que juntos consigamos con éxito los resltados de nuestros e-shops alrededor del mundo. Es imprescindible buen nivel de inglés.

25/06/2018- Digital Marketing Manager en FOREO

DIGITAL MARKETING MANAGER – SPAIN

As the Digital Marketing Manager for FOREO, you will drive the growth for our retail e-commerce channels. You will be managing online retailer business partners for Spain.

KEY RESPONSIBILITIES

  • Manage online retailer business to achieve sales and marketing goals
  • Build and maintain relationship with our retail partners
  • Define and execute a yearly marketing plan for our retail e-commerce channels
  • Develop and maintain marketing calendar and launch calendar for each retailer site
  • Develop and coordinate integrated marketing campaigns for e-tailers.
  • Support our business development team to identify new online sales channels in Spain
  • Support, coordinate and execute new e-tailer launches
  • Make sure the performances are tracked: measuring and reporting ROI
  • Negotiate and align joint marketing plans with e-retailers
  • Monitor sales results of all channels

REQUIREMENTS

  • BA/MA degree in Marketing, Advertising, Economics or a related discipline.
  • Experience in marketing, digital marketing and e-commerce area is must
  • Experience in retail management or sales would be a benefit
  • Broad digital experience covering E-commerce, Social Media, Email and Mobile. Affiliate would be benefit.
  • Strong project management skills.
  • Experience in working in a multidisciplinary team environment.
  • Ability to effectively prioritize multiple tasks in a fast-paced environment.
  • Native level of SPANISH (writing and speaking), and any other local languages as an additional asset and English language.

WHY FOREO

  • Amazing company culture.
  • Surround yourself with great team members. We hire great people based upon our core values creating a fun, collaborative and stimulating work environment.
  • We are a fast-growing team, allowing you to have a bigger impact on our future.

 

Are you ready to take this exciting challenge? Send your CV in English

 

18/06/2018- eCommerce Specialist en Unilever

El negocio del food delivery tiene unas muy buenas perspectivas de crecimiento y representa una oportunidad para las marcas de helados de Unilever / Frigo.

Frigo está buscando a un E-Commerce Specialist para formar parte del equipo con sólidos conocimientos en performance marketing que permita desarrollar el potencial de crecimiento de las cuentas de food delivery y la oportunidad que representan para las marcas de helados de Frigo. Está posición está ubicada en nuestras oficinas centrales de Barcelona (Viladecans).

 
CONTRIBUIRÁS A TRÁVES DE:
  • Tu responsabilidad principal será la de desarrollar calendarios de activación con esas cuentas e implementar performance marketing con un claro entendimiento de qué funciona y qué no basado en métricas de conversión y consumer journey thinking.
  • Trabajar codo a codo con los Brand Managers de las marcas para desarrollar calendarios de activación que estén alineados con las prioridades estratégicas de las marcas y con los equipos de las plataformas de food delivery para entender sus prioridades de activación y alinearlos a los de las prioridades de Unilever.
  • La definición de objetivos para cada campaña así como la definición y seguimiento de métricas clave para esas campañas consolidando learnings y aprendizajes sobre qué tal responden nuestras marcas en eCommerce.
  • Creación de calendarios de activación (diarios / semanales) para las cuentas de food delivery.
  • Seguimiento de métricas y consolidación de learnings que nos permitan mejorar conversiones y desarrrollar nuestro negocio eCommerce.
  • Liderar acciones para mejorar el rendimiento de ventas e identificar oportunidades de crecimiento de esas cuentas.
  • Responsable directo de determinadas cuentas, conociendo en detalle las estrategias y objetivos de esas cuentas y proponiendo soluciones alineados con los objetivos de compañía.
 
LO QUE NECESITARÁS PARA TENER ÉXITO:
  • Grado en Marketing, ADE, o similar.
  • 1-2+ años de experiencia previa en una posición parecida
  • Apasionado por eCommerce y la oportunidad que este canal representa para las marcas de alimentación.
  • Habilidades informáticas sólidas, que incluyen MS Office, software de marketing (Adobe Creative Suite & CRM) y aplicaciones (análisis web, Google Adwords, etc.)
  • Actualizado con las últimas tendencias y mejores prácticas en SEO y SEM
  • Líder. El mayor reto es movilizar a toda una organización cuyo negocio principal es offline
  • Lean mindset: Es clave ser rápido y agile y traer speed a toda la organización.
  • Can-do mindset
  • Entrepreneurial spirit: Hemos de desarrollar un negocio partiendo de cero, en el marco de una gran empresa.
  • Experiencia en performance marketing probada y comprensión de métricas
  • Excelentes habilidades de comunicación y de negociación.
  • Debes ser una persona metódica y estructurada, con mentalidad innovadora y emprendedora y un claro enfoque en el logro de objetivos.
  • Imprescindible fluidez en castellano e inglés.
 
TE OFRECERÉMOS:

En Unilever, creemos en tener un lugar de trabajo diverso e inclusivo. Por esa razón, nos hemos comprometido a utilizar el CV Anónimo durante los procesos de selección. Si tu perfil cumple con los requisitos para el puesto, un Asesor de Talento eliminará tus datos personales antes de enviar tu CV al Manager del Área.  Esto asegurará una evaluación basada únicamente en tus habilidades y experiencia.

Conoce más sobre nuestras iniciativas de diversidad aquí.

QUIENES SOMOS:

Unilever es una de las empresas lideres de consumo con presencia en más de 190 paises. En Unilever, tenemos un proposito: hacer que la sostenibilidad sea algo cotidiano. A través de nuestras 400 marcas como Magnum, Lipton, Knorr, Dove, Hellman´s y AXE, estamos trabajando para crear un futuro mejor para nuestro negocio, nuestro planeta, y nuestros consumidores, y tu puedes ser parte de este propósito.

 

10/06/2018- Prácticas de Ecommerce en Amazon

Job Description 

We’re looking for ambitious and enthusiastic students to join us at the heart of our core consumer business. As part of the e-commerce internship program your Internship project will be focused in either the Retail team or within the Seller Services team in our new Madrid downtown office.
Retail

Basic Qualifications

  • Passionate about on-line business, e-commerce and sales
  • Obtained (no more than 12 months ago) or be working towards your degree
  • Excellent interpersonal and communication skills with the ability to handle objections and negotiate
  • People who are self-motivated, flexible and place the customer at the centre of everything they do

Opportunities in both Retail and Seller Services demand broad commercial awareness. We hold analytical skills in high regard at Amazon and hire those who can interpret complex information and use this to develop clear, actionable plans.
Preferred Qualifications

  • Some work experience – whether through placement years, internships or university
  • Fluent in a second language
  • Experience in data analysis – confident manipulating large sets of data, identifying trends and areas for new business growth

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04/06/2018- Ecommerce Manager en ETAM

Description De La Mission

Working directly with the International e-Commerce Manager, you will be in charge of managing the activity of the Spanish site.Thus, you are responsible for the strategy of the e-commerce site (animation, merchandising, acquisition …) taking into account the means and objectives of the company.You decide what actions to take and the webmarketing levels to use in order to achieve the objectives and you will be in charge of managing the P & L of your site.You will work in interface with the different actors of the company (customer service, CRM, IT …) but also external (agencies …).Finally you ensure an active watch on the market regarding the evolution of the purchasing behavior.

Profil

Higher education type business school or university, you justify an experience of at least 2 years in e-commerce.Your interpersonal skills and your sense of initiative will be a real asset, as well as your product sensitivity and your taste for the result.Your responsiveness, your sense of organization and your adaptability will allow you to succeed in this position.Native of Spain, you speak English fluently.Only applications in English will be examined.Job based in Madrid.Frequent trips to Paris are to be expected.

Temps de travail

Temps complet

Critères candidat

Niveau d’études min. requis

Bac +4

Niveau d’expérience min. requis

1 an ou plus

 

28/05/2018- Ecommerce Operations Manager en Stradivarius

Descripción del empleo

We are recruiting for our HQ based in Cerdanyola del Vallès (close to Barcelona), an Operations Manager to join our E-commerce team.

You will be working closely with different teams, looking for the latest trends in online operations service in an international environment.

Responsibilities:

  • Ensure that all warehouses are working in a correct, cost effective and timely manner in alignment with specifications and quality requirements.
  • Chalking out or improve operational systems, processes and best practices that guarantee organizational well-being.
  • Perform quality controls and monitor production KPI’s.
  • Stock control.
  • Consumables inventory and cost control.
  • Adhere to and manage the approved budget and use it to improve profitability.
  • KPI controlling and follow up.
  • Develop service procedures, policies and standards for the internal organization.
  • Maintain an orderly workflow according to priorities.

We are looking for a hard-working and communicative professional, accustomed to team-working and fond of fashion. You have to be able to work in a dynamic environment and under short timings.

Bus service is available from Barcelona to headquarters.

Stradivarius is a company committed to equal opportunities. All applicants will be treated fairly and not discriminated against on the grounds of gender, ethnic origin, sex, marital status, sexual orientation, disability or age.

Requirements:

  • At least 5 years of experience as an Operations Manager, implementing strategies for E-commerce international companies.
  • Degree in operations management or related field.
  • Bilingual in English and Spanish.
  • Advanced IT skills (databases, MS Office, especially Microsoft Excel).
  • Ability to effectively communicate with all levels of the organization.
  • Leadership and organizational skills

 

21/05/2018- Amazon specialist en Amazing

Amazing es una Startup dedicada a la consultoría de ventas y el marketing operativo en Amazon. Con el fin de apoyar al departamento de consultores de ventas y debido a los planes de crecimiento de la compañía, estamos ampliando el equipo de especialistas en Amazon para colaborar en el desarrollo y ejecución de acciones orientadas a incrementar las ventas de nuestros clientes.

Necesitamos estudiantes de último curso o bien recién graduados sin experiencia que quieran unirse al proyecto y crecer con nosotros. Si eres estudiante  (ADE, ITM, economía, matemáticas, estadística, publicidad, comunicación…) con mucha iniciativa y ganas de aprender, interesado en desarrollarte en servicios especializados en Amazon, trabajando para marcas de primer nivel en varios sectores de actividad, esta es tu gran oportunidad.

Es indispensable contar con un nivel de inglés alto para la interlocución con nuestros partners, así como para la formación y el uso de las herramientas tecnológicas específicas para Amazon.

Valoramos mucho la formación adicional o específica, ya sea master o curso intensivo, en marketing digital, publicidad online, e-commerce, SEO, SEM, o gestión comercial y marketing.

Lo que buscamos es crear un equipo multidisciplinar, que sienta Amazing como su propia empresa y nos ayude a crecer juntos, con una visión a largo plazo, ambiciosa y responsable. En este sentido, ofrecemos un plan de desarrollo profesional y aprendizaje en inmejorable ambiente de trabajo.

El contrato inicial se establecerá por seis meses, prorrogable y orientadosa la incorporación indefinida a la empresa. Según tu situación de estudios, podemos orientarnos hacia una beca si estás terminado la carrera o cursando un master.

Tenemos las oficinas en Madrid, un horario convencional de lunes a viernes y fijaremos el salario en entrevista personal según la situación del candidato.

Por favor, si estás interesado, remite tu candidatura a hola@somosamazing.com.

14/05/2018- Magento Ecommerce Project Manager

The Role

The Technical Project Manager is responsible for the overall success of the project, including achieving high levels of client satisfaction, delivering on time and within budget and scope, through managing the project and resources required for customer and Magento success.  As these positions increase in scope, the type and level of projects increase. The more senior the position, the larger, more complex the project, including projects with strategic enterprise customers, and involving multiple third parties. Interactions with customers also increase, up to and including involvement at the C level.

Responsibilities

·         Owns the client interaction, and is the main point of contact between Magento ECG and the client

·         Generally works with small to midsize projects

·         Clients are generally small to mid size customers.

·         Manages the project and resources required to deliver, including (but not limited to) managing the timeline, resource allocation, and client expectations

·         Ensures that project information is tracked, accessible and accurate, including resource allocation, deliverables, billable hours and project expenses.Accountable for overall project quality Plans for and controls quality through tight processes and procedures, and by reviewing items before delivery to client

·         Clearly understands the client’s scope, objectives and requirements and manages project delivery to those goals

·         Main point of contact for the client   project team, Magento ECG project team, and others required to successfully deliver the project

·         Interacts with client and Solution Partner teams and management from Marketing, Product Management, Merchandising, and Development, and System Administation

·         Coordinates cross-functional teams (Magento ECG, Solution Partner, client) to identify project risks and challenges and to recommend solutions to management

·         Keeps the project team informed of risks, weaknesses or opportunities that could impact the success of the project, and escalates to upper management as appropriate

·         Builds solid relationships with the Magento ECG Development and Quality Assurance teams; ensures their involvement at appropriate points in the project

·         Creates, maintains and delivers detailed project plans

·         Holds team members accountable for their commitments, milestones, and deliverables

·         Assists in the scheduling of development resources and manages initiatives through to completion in partnership with the development resources

·         Tracks open issues and escalates to management to determine the impact on decisions and negotiate trade-offs

·         Makes recommendations for changes/adaptations to project plan based on changing data or conditions

·         Provides timely and accurate reporting of project status

·         Ensures that Magento project methodology and best practices are effectively utilized

·         Oversees the production and quality of client deliverables such as requirements documents, architecture documents, design documents, functional and technical specifications, testing reports, and solution installation

·         Manages small and medium projects to a successful conclusion. Strong project management and expectation management skills

·         Effectively handles multiple, competing priorities, meeting deadlines, managing risk, and troubleshooting problems for small to medium projects

·         Demonstrated ability to work in a matrix environment, and ability to influence at various levels within the company and the client

·         High energy level and strong commitment to driving results

·         Displays confidence and enthusiasm when communicating to the client and the internal project team – demonstrates a “can-do” attitude

·         Meticulous, organized, detail-oriented approach to work

·         Has the presence to effectively communicate with and influence others on the project team and internal to the company

·         Strong written communication skills, including written, verbal and presentation skills (reports & recommendations, knowledge transfer, etc.)

·

Requirements

·         Solid understanding of Magento products, methodologies and best practices

·         Three to five years of project management experience preferably with Magento or some other eCommerce product.

·         Solid understanding of web technologies, specifically ecommerce usability and information architecture

·         Understands software development lifecycle

·         Demonstrated experience in the planning and execution of eCommerce and software implementation projects

·         Three years of professional services/ client facing experience

·         Two (2) years of eCommerce experience or one (1) year of Magento experience

·         Bachelor’s degree or equivalent in engineering, communications, business or information sciences; 5-8 years total related experience

WORKING FOR MAGENTO

Working at Magento means becoming part of one of the fastest growing commerce solutions companies on the planet. More than 280,000 merchants rely on us to fuel their growth. A career at Magento puts you on the cutting-edge of the commerce industry and offers many opportunities for advancement. And, as a part of our family of products and services, you’ll also gain valuable exposure to a wealth of commerce knowledge, experience, a global customer and employee base, and world-class resources. We’re always looking for talented people who want to help shape the future of commerce, and who believe in the power of collaboration.

03/05/2018-Ecommerce Manager logistica IKEA

Job specific key tasks and responsibilities

• Focus on the digital performance with the full digital customer experience in mind.

• Monitor the fulfilment and delivery performance and provide input for improvements to the Sales function and Country Service Business Leader.• Contribute to improving the online buying process by following the digital performance and KPIs.• Monitor operations, service level agreements and KPIs through close cooperation with Customer Support Centre Channel, In-store Logistics, Central Distribution Centres and Transport Service Provider to improve the customer experience and the cost performance.• Commercially drive service levels through monitoring, incident reporting and change requests.• Collaborate with global and country legal departments to ensure that the legal framework and the IKEA financial rules, connected to cash administration, accounting and fraud prevention, are considered.

Requirements

  • Solid knowledge of (online) customer contact support.
  • Solid knowledge about digital tools related to customer support (chat, CRM, engagement, etc.).
  • Good Knowledge about online checkout processes and payment methods.
  • Solid knowledge and understanding of web analytics and other tools to monitor the performance online.
  • Understanding of fulfilment and last-mile operations.
  • Understanding of all aspects of an omnichannel shopping experience.
  • Understanding of IT architecture and business processes.
  • Diverse leadership experiences within E-commerce.
  • Experience in stakeholder and change management.
  • Budget responsibility.
  • Good written and spoken English.

 

 

30/04/2018-Ecommerce Manager en Conforama

Descripción del empleo

    • Descripción**:

CONFORAMA, especialistas en Muebles, Decoración y Electrodomésticos ofrecemos dentro de cada una de nuestras tiendas todos los artículos necesarios para equipar tu casaConforama es una compañía líder, joven y dinámica, en la que el talento, la competencia y la calidad humana de las personas son el principal valor.Precisamos incorporar un/a Ecommerce Manager para nuestro departamento de Marketing. Su ubicación será en nuestras oficinas centrales, ubicadas en el Prat de Llobregat

  • Funciones**:
  • Consecución de los objetivos comerciales, cuantitativos y cualitativos marcados por la compañía para su actividad e-commerce.
  • Aplicación y ejecución de la estrategia marcada por la compañía.
  • Implementación y seguimiento (KPIs) y ejecución de la estrategia de venta online.
  • Aplicación y animación del Plan Comercial de forma transversal con los equipos comerciales
  • Definición, seguimiento (KPIs) y ejecución de la estrategia SEO.
  • Gestión y seguimiento del Budget en los canales de Performance Marketing. (SEM, DISPLAY; AFILIACIÓN, EMAILING, etc)
  • Benchmarking continúo de otros players de nuestro segmento
  • Visión omnicanal, integración de los procesos on y off, difuminando las fronteras entre ambos.
  • Coordinación con IT de la implantación y evolución de la nueva plataforma de venta
  • Entre otras funciones a detallar.
  • Requisitos**:
  • Titulado Universitario.
  • Amplia experiência en el sector on-line de manera que pueda aportar una visión amplia del sector.
  • Conocedor de todas las herramientas existentes.
  • Apasionado de las nuevas tecnologías y seguidor de las nuevas tendencias del sector.
  • Emprendedor/a y proactivo/a
  • Capacidad de desarrollo de negocio.
  • Capacidad analítica

 

Sobre Jorge González Marcos

- Profesional Ecommerce /Tienda On Line / Loyalty en Philips anteriormente Director Ecommerce Julián Martín. - Profesor + Tutor Proyectos Ecommerce / Digital en EAE. - Fundador de Ecommerce rentable + Mentor en proyectos de Ecommerce (www.comefruta.es, www.poolfunstore.com). Fuerte componente intraemprendedor y de desarrollo de negocio con amplia experiencia en gestión de proyectos OFF / ON. - Fundador del foro especializado en Ecommerce Alimentación Efood. - Miembro fundador de Club de Dirigentes de Ecommerce.

Un comentario

  1. Hola,
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